Triling grigioni
Trais linguas – ina marca
En vista a quest fatg ans essan nus tschentads la dumonda co che nus possian dar – ensemen cun nossa rait da partenarias e partenaris – dapli paisa, preschientscha e visibilitad a la trilinguitad sco part da la DNA dal chantun. En collavuraziun cun circa 20 represchentantas e represchentants da las regiuns ed organisaziuns linguisticas sco er dal cussegl da marca dal Grischun, avain nus creà la basa concepziunala che vegn messa a disposiziun a tut las persunas interessadas en furma d'in «valischa d'utensils» pratic per il diever da mintga di.
Tre lingue. Ina marca
Trilinguitad – ina schanza
- La trilinguitad è in element essenzial da la DNA dal Grischun
- La trilinguitad genuina vivida è in segn da distincziun nuncopiabel
- Ella furnescha istorgias captivantas e differenziantas per la communicaziun
- Ella creescha experientschas autenticas che vegnan tschertgadas adina dapli umans (tendenza dal turissem da resonanza)
- La trilinguitad rinforza l'identificaziun ed il sentiment d'appartegnientscha – er da collavuraturas e collavuraturs d' autras regiuns linguisticas
- Igl è superbi dals umans d'esser part da la cultura multifara e vivida
- La trilinguitad augmenta l'attractivitad sco lieu d'abitar, da lavur e da vacanzas multifar
Ensemen per ina chaussa
La distincziun da la trilinguitad en connex cun la marca graubünden è resultada en ina gruppa da focus cun ca. 20 commembras e commembers dal turissem, da la cultura, da la promoziun da la lingua, da la furmaziun e da l'economia – persunas da tut las regiuns linguisticas (guarda la glista qua sutvart).
La finamira communabla è quella da dar dapli paisa, dapli preschientscha e visibladad a la trilinguitad en il rom da la gestiun da la marca.
Valischa d'utensils
Per l'integraziun simpla da la trilinguitad vegn elavurada en il portal da la marca en il nov chapitel «lingua» infurmaziun ed inspiraziun en furma da nossa «valischa d'utensils». En quel chattan ins:
- Infurmaziuns davart ils territoris linguistics
- Atgnadads dals idioms e dals dialects expressiuns
- Tradiziuns vivas – viver la lingua
- Persunas – la lingua en l'ureglia
- Links
- Divers moduls
- Exempels inspirants
La valischa d'utensil viva e crescha cun vus. Annunziai a nus modas da s'exprimer, texts utils, buns exempels e dapli a marke@graubuenden.ch. Cun contribuziuns da e per las utilisadras e per ils utilisaders daventa la valischa d'utensil pli e pli preziusa.
As laschai inspirar da la valischa d'utensils, empruvai d'integrar las linguas chantunalas a moda ludica – i na sto betg esser perfetg, dentant far plaschair.
Commembers gruppa da focus «Triling Grigioni»
Leonie Barandun | Präsidentin der Walservereinigung Graubünden |
Valentin Bearth | Bearth und Deplazes Architekten, Mitglied Markenrat graubünden |
Silva Brocco | Segretaria generale aggiunta, Pro Grigioni Italiano |
Philipp Bühler | Leiter Organisation und Entwicklung Origen Festival Cultural |
Nadja Cadonau | Kommunikationsverantwortliche Departement für Volkswirtschaft und Soziales Graubünden |
Michael Caflisch | Leiter Tourismusentwicklung Amt für Wirtschaft und Tourimus Graubünden, Mitglied Markenrat graubünden |
Samuele Censi | Sindaco Comune di Grono, Grossrat |
Tamara Deflorin | Leiterin Kommunikation und Marketing RTR |
Pietro Della Ca' | Sindaco Comune di Brusio, Grossrat |
Yvonne Dünser | Leiterin Unternehmenskommunikation Rhätische Bahn AG |
Urezza Famos | Co-Präsidentin Lia Rumantscha |
Andreas Gabriel | Generalsekretär Lia Rumantscha |
Kaspar Howald | Direttore Valposchiavo Turismo |
Maurizio Michael | Projektkoordinator Regionalentwicklung puntoBregaglia, Grossrat |
Alberto Palaia | Delegierter Fachstelle für Mehrsprachigkeit Kanton Graubünden |
Nicolas Pernet | Direktor Radiotelevisiun Svizra Rumantscha |
Marianne Reinthaler | Projektleiterin Marke graubünden |
Hampa Rest | Leiter Marketing und Kommunikation Graubündner Kantonalbank, Mitglied Markenrat graubünden |
Dajan Roman | Leiter Unternehmenskommunikation Kantonsspital Graubünden, Mitglied Markenrat graubünden |
Susanna Scolieri | Projektleiterin Marke graubünden |
Gieri Spescha | Geschäftsführer Marke graubünden |
David Spinnler | Geschäftsführer Naturpark Biosfera Val Müstair |
Rico Valär | Professor für Rätoromanische Literatur und Kultur, Universität Zürich |
Martin Vincenz | CEO Graubünden Ferien |